perjantai 7. tammikuuta 2011

Helpot suklaamuffinit




( Silikoninen muffinivuoka Iloleipureilta. Enkä enää pois antaisi. Tähän asti olen käyttänyt niitä metallisia, joihin tarttuu kaikki taikina kiinni ja näissä silikonisissa kun ei tarvitse käyttää edes paperisia muffinivuokia.)

Tämä ohje on semmoinen " sekoita kaikki ja laita uuniin"- ohje eli erittäin nopea ja helppo.
Maku ei silti ole todellakaan huono vaan erittäin maukkaita ja meheviä tulee tällä ohjeella, kiitos suklaan.

2,5 dl vehnäjauhoja
1,5 dl sokeria

2 tl leivinjauhetta

1 tl vaniljasokeria
100 g suklaata

2 kananmunaa

75 g voita

1 dl maitoa


- paloittele/ raasta suklaa pieniksi paloiksi
- sekoita kuivat aineet sekä suklaa keskenään

- sulata voi ja lisää seokseen

- sekoita keskenään maito
ja kananmunat ja lisää joukkoon
- sekoita tasaiseksi massaksi

- annostele massaa muffinivuokaan 2/3 ja paista 200 asteessa n. 15 minuuttia


- otettuasi muffinit uunista, asettele jokaisen muffinin päälle pari palaa valkosuklaata sulamaan, levitä pikkulusikalla ja koristele vielä nonparelleilla tmv.


11 kommenttia:

Vaahteramäen Emäntä kirjoitti...

Huomenta,
aamuisin olen kovin perso makealle...nyt siis vesi kielellä...
Kyllä maistuisi <3

Miia kirjoitti...

Musta tuntuu että mä oon kyllä aina, eli ei ole vuorokauden ajalla niin väliä, kun kaikki sokerinen uppoo ; D

Miimi kirjoitti...

Mulla kyllä tuppaa silikoniset vuoat tuottamaan harmaita hiuksia ja ärräpäitä... taikinat aina jäännyt kiinni vuokiin. =/ Vois kyllä piiitkästä aikaa testailla, josko onnistuis.
Eikä sen aina pidäkään olla krumeluuria, että saa hyvää ja maukasta aikaiseksi. =)

Miia kirjoitti...

Miimi:
Mulla ei ole vielä ollut henkilökohtaisesti huonoa kokemusta mutta kovin pitkä yhteinen taipaleemme ei vielä olekaan silikonien kanssa ; D

Ansku kirjoitti...

kiitos ohojeesta, kokeilin vasta jotain muffariohojetta netistä..ja laitoin sisälle konvehdin joka levis ja pilas koko homman.. muffinssit ei noussu ja ne maistu pahalle... vois testata näitä sinun :D
osaatko neuvoa miten semmosia jättimuffinsseja/amerikan tyylisiä voisi tehä..mitä myydään kalliilla kaupassa :D ...ja että tulis semmosia kosteita eikä kuivia..

Miia kirjoitti...

Ansku, nää oli ainakin hyvinkin meheviä/kosteita juurikin varmaan sen suklaan ansiosta. Olen kyllä myös laittanut muffinin sisälle joskus dumlen/omarin/ suklaanpalan jne mutta nw tahtoo valua aina sinne pohjalle ja kovettua sinne. Ehkäpä jos laittaisi kesken paiston sen sinne, ei uppoaisi ehkä niin pohjalle. Testing, testing...

Pepi kirjoitti...

Vähän vastaava taikina kuin mulla jossain jemmassa kakkuun, kaakaojauho vain suklaan tilalla :) -helppo kuin mikä!

Pyörittelin yks päivä noita silikonivuokia kaupassa ja mietin olisko yhden hengen huusholliin sopiva...vois ollakin, ei tulis leivottua isoa kakkua!

Täytyypi kokeilla tuota :)

Peikkotyttö Hanna kirjoitti...

Silikoniset muffinsivuuat on kyllä ihan parhaat! Miulakin on sellaisia 12 kappaletta ja ovat kyllä niin helppoja kun niistä irtoaa sujahtaen eikä paperivuokia tarvita. :) Oon kanssa tehnyt kaikenlaisia yllärimuffinseja, ja muffinsiresepteillä on hauska vähän kokeilla, kun aika helposti kuiteskin onnistuu aina. :) Nam nam. ♥

nasba kirjoitti...

Mä olen ja tänään tehnyt kahta eri sorttia muffinseja. Ja hyviä tuli! :) Ei mulla kyllä valu se suklaa pohjalle, jos laitan muffinsin sisään?

Ja siihen ettei muffari ole kuiva niin auttaa ainakin kerma ja sitten eilen kokeilin lasten muffinseihin pilttiä joukkoon. Tosi hyviä tuli! :)

Anja kirjoitti...

Hei!
Minulla ei ollenkaan kokemusta noista silikoni vuusta ehkä kokeilen...ja kiitos ihanasta ohjeesta täytyy kokeilla, siis jotain ihan muuta välillä kun aina pullaa tai kermaviili täytteellä olevaa marjapiirakkaa, höh ostin murotaikinan sellaisen valmiin olipas pahaa eikä menny piirakka kaikki edes kaupaksi..tästä lähin teen kyllä aina ite pohjankin mutta kun yritin vaan päästä helpomalla...siis sokeria ei ollut valmis taikinassa juuri ollenkaan...kiva tuo idea ruunebergin tortuista ja kiva kun joutuu käyttään suunnittelua arpajaisten suhteen..tosin en ole koskaan tehnyt niitä aitojakaan torttuja...

maiju kirjoitti...

Näyttääpä herkullisilta. Itse olen vähän vierastanut silikonivuokia, tosin olen kokeillut vain isoja kakkuvuokia.